Školští manageři, politici, úředníci opakovaně ujišťují veřejnost o společenském významu výchovy a vzdělávání dětí a mládeže vzletnými frázemi poukazujícími na naší budoucnost. Když mají pro ni něco učinit, začnou se však na prvním místě zabývat svou vlastní prkenicí, než změnou nevyhovujícího systému. Ostatně jim přece vyhovuje a z jejich prkenic neubývá. Umí si totiž vždy nějakým předpisem zařídit, aby se stále plnily. Proto se i setrvale drží zastaralých normativů, které nám určují počet učitelů na žáka, židliček ve třídě a peněz, které tak školský management může na školu obdržet. "Školy mají málo žáků a je moc učitelů" je další fráze, která se předkládá veřejnosti. Že dnes navštěvují naše učiliště úplně jiní žáci než v minulosti je nezajímá. Často se tam vychovávají a vzdělávají pouze na nátlak rodičů, pro které je to z různých důvodů výhodné.
Zájem školského managementu je zase přijmout do prvního ročníku těchto žáků co nejvíce a získat tak co nejvíce prostředků potřebných pro chod instituce. Potom se zase co nejrychleji těch problémových zbavit, aby alespoň pro některé žáky mohla dále probíhat výuka standardním způsobem. Peníze pro školu a platy zaměstnanců jsou samozřejmě vždy až na prvním místě.
PN, listopad 2009, učitel na převýchovu
ŠKOLA MŮŽE ZLEPŠIT FYZICKOU ZDATNOST DĚTÍ
http://tv007.webzdarma.cz/nors3/TV/Bludny-kruh-skolni-telesne-vychovy/